Pro rodiče

Jak vypadá náš den

Denní program je pružný, umožňuje volný průběh činností. Nenutí děti zabrané do hry, aby ji nechaly a přešly k jiné činnosti. Respektujeme individuální potřeby a zájmy dětí.

6:30–⁠9:30 –⁠ otevření MŠ (do 8:15hod.), ranní a dopolední činnosti

  • spontánní hry a činnosti dle volby a přání dětí
  • pohybové aktivity
  • hygiena a svačinka (8:15-9:00)
  • rozvíjení podnětů nabízených paní učitelkou (individuální, skupinové, společenské)
  • plnění úkolů třídního vzdělávacího programu

9:30–⁠11:30 –⁠ příprava na pobyt venku, pobyt venku

  • hry na školní zahradě, sportovní aktivity, poznávací vycházky, individuální a zájmová činnost
  • v případě nepříznivého počasí pokračují spontánní a řízené činnosti ve třídě mateřské školy

11:30–⁠12:15 –⁠ hygiena, podávání oběda a příprava na odpočinek

12:15–⁠14:00 –⁠ polední odpočinek

  • čtení na pokračování, poslech pohádek na CD, relaxační hudba
  • děti si můžou vzít do své postýlky svoji oblíbenou hračku (plyšáka)
  • děti, které nespí, mají možnost vstát dříve a věnovat se nabízeným činnostem

14:00–⁠16:00 –⁠ hygiena, svačinka, odpolední zájmové činnosti

  • hry, tvořivé činnosti, pohybové aktivity
  • individuální práce s dětmi
  • dokončení započatých činností dle zájmu dětí
  • za příznivého počasí pobyt na zahradě mateřské školy

Věci potřebné do mateřské školy

Pro pobyt ve třídě

  • bačkory s pevnou podrážkou (pantofle, sandále, crocks –⁠ jsou nevhodné)
  • tričko s krátkým, dlouhým rukávem
  • lehké plátěné kalhoty (nikoli silné tepláky), legíny, kraťasy, zástěrka, sukně
  • náhradní oblečení pro případ znečištění (včetně spodního prádla a ponožek)
  • oděv na odpočinek (pyžamo nebo noční košili dle zvyků z domova a uvážení rodičů)
  • jednu oblíbenou plyšovou hračku z domova na spinkání
  • ručník (o výměnu se starají rodiče)
  • hrníček

Pro pobyt venku

  • vhodná obuv (se zavázáním tkaniček a zapínáním bot samozřejmě pomáháme)
  • pohodlné oblečení (tepláky, bundy, šusťáky, nutné obměňovat podle počasí a ročního období, v chladnějším a větrném počasí nezapomínat na pokrývku hlavy)

Všechny věci, prosíme, podepsat! Zabráníme tak ztrátám i záměnám, a především také zbytečným stresům dítěte, když si své věci nedokáží poznat.

Dovednosti, které by děti měly zvládat před nástupem do školky

  • obléknout se a svléknout, obout a zout (s případnými nedostatky samozřejmě pomůže paní učitelka)
  • poznat si svoji značku, kterou je označeno místo pro uložení jeho věcí a ručník v umývárně
  • poznat si svoje oblečení a obuv (je lepší dávat dítěti dobře známé oblečení)
  • samostatně jíst a pít
  • umýt si ruce, utřít se do ručníku
  • používat záchod
  • vysmrkat se
  • uklidit si po sobě hračky a pracovní nástroje

Platby školné a stravné

Platby za školku –⁠ školné

  • 500 Kč měsíčně
  • neplatí děti poslední rok před zahájením školní docházky (předškoláci) a děti s odkladem školní docházky

Platby za stravné

Ceny stravného a zařazení strávníků do jednotlivých kategorií se řídí vyhláškou č. 463/2011 Sb. o školním stravování.

účelděti 3-6 letděti 7+ let
Přesnídávka11 Kč/den12 Kč/den
Oběd25 Kč/den28 Kč/den
Svačina9 Kč/den9 Kč/den
Celodenní platba (včetně pitného režimu)45 Kč/den49 Kč/den
Celkem za měsíc (21 dnů)945 Kč/měsíc1029 Kč/měsíc

Platby

  • školné a stravné se platí dohromady v jedné společné platbě pouze převodem na účet
  • platby na příslušný měsíc musí být uhrazeny nejpozději do 15. dne aktuálního měsíce
  • číslo účtu: 27-8636130237/0100
  • variabilní symbol platby je jméno a příjmení dítěte

Zápis do MŠ na rok 2022/2023

Desatero pro rodiče dětí předškolního věku

Vstup do první třídy základní školy představuje pro dítě velkou životní změnu. Mění se role dítěte, prostředí, dospělí i vrstevníci, denní program, náplň činnosti, nároky i požadavky. Aby dítě mohlo zvládnout tuto náročnou situaci bez vážnějších problémů, mělo by být nejen dostatečně vývojově a sociálně zralé, ale také dobře připravené.

Materiál MŠMT nabízí rodičům dětí předškolního věku základní informace toho, co by mělo jejich dítě zvládnout před vstupem do základní školy. Je třeba mít ale na zřeteli, že zrání dítěte je nerovnoměrné, že každé dítě nemusí všech parametrů dosáhnout, ale může se k nim přiblížit.

Desatero pro rodiče dětí předškolního věku, materiály MŠMT ČR